Автопортрет «Я – педагог і
особистість»
|
Кожен ранок, ідучи в школу, я
проходжу «дорогою вітань», коли всі діти, яких зустрічаю, вітаються і
посміхаються мені у відповідь. Я знаю багато прекрасних професій та найкраща
із них - учитель початкових класів. Часто задумуюсь: що спонукало мене
вибрати саме цю професію? З якою метою заходжу в клас, віддаю любов і тепло
школярам? Мабуть, вчителем початкових
класів потрібно народитися не в будь-якій сім’ї, а в
особливій. Мені пощастило. Саме в такій сім’ї народилась
я, де батьки і сестри стали джерелом натхнення. У них я черпала уміння
розуміти, поважати, довіряти. І чим довше я живу на світі, тим більше я
схиляюсь перед своїми батьками, які дали дорогу в життя цілій династії
вчителів. Із семи дочок – шість прекрасних вчителів. Мабуть, це завдячуючи
тому мікроклімату в сім’ї,
який створили батьки. І я стараюсь створити такий мікроклімат у класі, коли
дитина зможе розкритися, почне мислити, аналізувати, порівнювати, робити
висновки, шукати відповіді на мої і свої питання. Адже людина, яка ставить
перед собою питання, роздумує над ними, шукає правильну відповідь – це індивідуальність.
В житті кожної дитини має бути свій «дзвіночок», який розбудить в ній все
найсвітліше та найкраще, що може бути в людині. Цим «дзвіночком» може стати
хороша книга, добрий вчитель, зустріч з прекрасним, спілкування з природою. Я
прагну пробуджувати у своїх дітей мислення, уяву, тобто бути тим
«дзвіночком», який не дає спокою, заставляє думати, мріяти, досягати, вчитися
і працювати. Моє призначення – допомогти у становленні дитини, що входить у
сучасний світ, виховати людину, здатну
зайняти гідне місце в житті.
Як оцінити роботу вчителя? Адже він торкається тонкої матерії, яка називається
Людина. І вона особливо вразлива в дитинстві. Учитель – це духовний
наставник. Він повинен наставляти, морально підтримувати, створити для кожної
дитини доброзичливу атмосферу, про всіх дбати і всіх розуміти. А де ж черпати
натхнення? В
собі, в дитячих очах, які випромінюють цілу гаму почуттів. Кожен учитель має
свою педагогічну філософію і свій світогляд, який старається прищепити кожній
дитині. Моїми принципами став індивідуальний підхід до кожної дитини, бажання
розкрити саме її таланти, пробудити бажання до саморозвитку, навчити вчитися,
допомогти знайти спільну мову з іншими
учнями. Стараюсь досягти тієї тонкої грані взаєморозуміння, коли дитина не
боїться, а довіряє мені. Всіма своїми радощами і турботами діти діляться зі
мною. І потрібно знайти час вислухати кожного та зрозуміти. Я роблю це з
відкритим серцем і великою любов’ю. З досвіду впевнилась, що можу порадити, заспокоїти, переконати і
підбадьорити. Кожен мій урок – це маленький спектакль, який зворушує струни
дитячих сердець. І якщо ці струни дзвенять, як єдина мелодія, значить – це
успіх. Вірю і сподіваюсь, що в серцях і свідомості моїх учнів буде звучати
той самий мій «дзвіночок», який допоможе знаходити і приймати правильні
рішення в будь-яких життєвих ситуаціях. Мої найкращі уроки попереду. А
продовжувати їх буде саме життя.
Я щоранку заходжу в клас,
На дитячих обличчях – усміх.
Що я варта, діти, без вас?...,
Ви - натхнення моє, мій успіх.
За плечима минулі роки
Та і досвід приходить з літами.
Що я варта без вас, малюки?!
Я безмежно люблю вас!
Я – з вами!!!
Щоб любові вогонь не згас
Щоб віддать дітям серце і душу –
Я щоранку заходжу в клас,
Я – учитель! Я вчити мушу!!!
|


Немає коментарів:
Дописати коментар